Trasa Monteliusvägen

MAPA

Jedną z tras, którą należy przejść zwiedzając Sztokholm jest Monteliusvägen.

Ta trasa zaczyna się i kończy przy Bastugatan, zaraz za mostem Lundabron.

IMG_5804

Z ulicy Bastugatan skręcamy w Kattgränd.

IMG_5805

IMG_5807

Schodzimy po schodkach i z górki a potem przy tym słupku w prawo.

IMG_5814

IMG_5822

Mijamy piękny żółty dom, zazdrościmy położenia na wielką wodą w samym środku miasta i potem idziemy dalej pod górę, droga prowadzi nas właściwie sama.

IMG_5827

Tutaj na pewno przystaniemy, żeby dać upust naszym zamiłowaniom fotograficznym. Od tego miejsca mamy wspaniały widok na panoramę Sztokholmu.

IMG_5833

IMG_5829

IMG_5868

Idziemy dalej, po drodze mijamy takie oto schody w dół, którymi można zejść, jeśli ktoś chce iść dołem, wzdłuż wody,

IMG_5853

A jeśli nie, to idzie dalej górą i patrzy na Sztokholm z góry.

IMG_5849

Ja idę górą, bo można dojść do pięknych zakątków, zaraz  zobaczycie. Na tym lekkim wzniesieniu  jest skręt w prawo, przy tym czerwonym płocie.

IMG_5872

Po prawej ręce mamy płot a po lewej taki oto widok – „zapowiedź”.

IMG_5876

Tu kończy się płot i tu kończy się ulica Monteliusvägen.  Skręcamy w lewo, a potem w prawo by po kocich łbach….

IMG_5877

… dojść do takiego oto miejsca, które mieści się obok Maria Hissen:

IMG_5896

IMG_5895

To jest bardzo piękne miejsce, dla mnie to taki rodzynek w cieście.

IMG_5901

IMG_5890

Zwykle miejsce to nie jest zapełnione ludźmi, szczególnie poza sezonem, więc jest to z pewnością doskonała trasa na romantyczne spacery.

IMG_5892

Mieszkam w Sztokholmie już ponad cztery lata. Szłam tą trasą nie jeden raz i za każdym razem mnie zachwyca. Odkrywam nowe rzeczy, których wcześniej nie zauważyłam albo które być może niedawno się pojawiły.

IMG_5880

Spaceruję i mruczę pod nosem „Sztokholm jest piękny!”

Bo czyż nie jest?

16 komentarzy

Filed under Polka w Szwecji

16 responses to “Trasa Monteliusvägen

  1. Paulina

    Dzięki, jadę do męża na weekend na pewno go tam zaciągnę. Po powrocie napisze jak było, Ma być zimno nic nie szkodzi.
    Paulina

  2. Ania

    Przeszłam się tą trasą dzisiaj. Potwierdzam, że Sztokholm jest piękny 🙂 Dziękuję za pomysł na ciekawy spacer.

  3. Piękne miejsca!Piękne zdjęcia! Wpadł mi w oko uroczy stolik z krzesełkami przed żółtym domem;)

  4. ewelajna

    Mój jeden krótki dzień to było zbyt mało… Jakiż niedosyt mam… Sztokholm jest piękny 🙂

  5. Sztokholm jako miasto do zwiedzania mi sie podobal od pierwszego rzutu okiem prawie 6lat temu. Ale mieszkac bym chyba jednak nie chciala…

  6. polkawnorwegii

    WOW skandynawsko! Przepiękne ulice muszę to sobie zapisać przy okazji jak będę żeby przejść się tą trasą. Często tam spacerujesz?

  7. N.

    Też miło wspominam spacer tą trasą – podczas naszego zwiedzania Sztokholmu pokazali nam ją Szwedzi-tubylcy. I zwrócili uwagę na okolicę Kattgränd, że te kwartały ulic mają kocie nazwy (na Twoim zdjęciu Kattfoten, ja uwieczniłam Kattryggen och Katthuvudet 😀 )

  8. Znam, znam 🙂 mieszkam w okolicy. Zauważyłam, że w miarę upływu czasu Sztokholm zachwyca mnie coraz bardziej. Jest naprawdę wyjątkowy

Dziękuję za komentarz!

