Wakacyjna retrospekcja

Wszystko, co piękne tak szybko się kończy…

Wakacje i urlop przeminęły w mgnieniu oka. Były bardzo intensywne, zarówno pod względem tempa, jak i wrażeń. Mając całe 4 tygodnie wolnego wybraliśmy się na podbój Szwecji i kawałka Danii. W lipcu, przez tydzień, towarzyszyli nam moi rodzice, ale większość eskapady przebyliśmy sami, we dwójkę. Po pierwszej części urlopu wróciliśmy do domu zregenerować siły i pobyć trochę z naszym kotem. Mój mąż mógłby spędzić w tej podróży autem ciurkiem dwa miesiące, ja jednak jestem mniej wytrzymała.

Po tygodniu siedzenia w domu i nudy nabrałam energii do kolejnej eskapady, choć powiedziałam sobie, że następna taka szaleńcza wyprawa dopiero za rok. Został mi cały tydzień wolnego do wykorzystania, a lato nagle przybrało gorący i słoneczny obrót, więc żal było nie spakować się i nie ruszyć w drogę.

Jako, że widzieliśmy już Dalarna, południe (Malmö i okolice) i wschód Szwecji (Vimmerby), oraz Gotlandię, Alandię i Olandię, została nam Północ i zachodnie wybrzeże (Göteborg już zaliczony). Na Północ trzeba jechać na dłużej niż jeden tydzień, więc padło na zachodnie wybrzeże. Bardzo chciałam zobaczyć słynną Fjällbackę, a Adam chciał popłynąć w rejs kanałem Dalsland. Planowanie trasy przebiegło sprawnie, bo mój mąż, jako były żeglarz i wciąż jeszcze prawdziwy przewodnik uwielbiający geografię umie tak ułożyć wycieczkę, że wszystko idzie jak po sznurku i pozostaje tylko modlić się o pogodę.

Dla uwiecznienia tego ostatniego wakacyjnego tygodnia wybrałam kilkanaście zdjęć (trudno mi było wybrać!).

IMG_4475Dalsland kanal

IMG_4500Dalsland kanal

IMG_4505Dalsland kanal

britt marie erlandssonfoto Britt-Marie Erlandsson

IMG_4581Widok ze starego mostu na nowy most Svinesundsbron, łączący Szwecję i Norwegię

IMG_4614Najbardziej na zachód wysunięte wybrzeże Szwecji

IMG_4652I jego „oznaczenie”

IMG_4732Fjällbacka

IMG_4785Fjällbacka widziana od strony wody

IMG_4840Fjällbacka widziana ze skały

IMG_5030Wyspa Koster Południowa

IMG_5000Wyspa Koster Północna i najdziwniejsza, pełna wszelkiego rupiecia kawiarnia Strandkanten

IMG_5041Lysekil

IMG_5066Lysekil – Stångehuvud

IMG_5076Lysekil – Stångehuvud

IMG_5110Malowidła z epoki kamienia, w Tanum

IMG_5346Przepiękny i poruszający do łez Smögen

IMG_5411Smögen

IMG_5429Smögen

IMG_5351Smögen powalił mnie na przysłowiowe kolana! Zakochałam się w tym mieście na zabój!

IMG_5463A tu, bonus! Maleńkie miasteczko portowe Grundsund

IMG_5490Odwiedzone pod wieczór oczarowało tym razem mojego męża

IMG_5512Grundsund jest trochę jak żyjący i funkcjonujący skansen.

IMG_5578I na koniec eskapady Marstrand

IMG_5589Marstrand

IMG_5633Marstrand

Na Marstrand zakończyła się nasza trasa. Krok za krokiem można było śledzić te moje szalone i piękne wakacje na specjalnie po to założonym instagramie.

Na tych wakacjach przekonałam się po raz kolejny, że Szwecja jest niezwykle pięknym krajem, że jej natura wzrusza i uzależnia. Oboje z moim mężem nie sądzimy, że chcielibyśmy spędzić lato gdziekolwiek indziej poza Skandynawią.

Wczoraj zaczęłam pracę, i trudno mi nabrać rozpędu i rutyny, jeszcze żyję wspomnieniami… Ale czas wziąć się w garść, za miesiąc zaczynam kolejne studia, więc czeka mnie wiele miesięcy pracy, nauki, no i zbierania pieniędzy na kolejne wielkie skandynawskie wakacje…

13 Komentarzy

Filed under Polka w Szwecji

13 responses to “Wakacyjna retrospekcja

  1. Z prawdziwą przyjemnoscią czyta się wpisy ,które znalazły się w tym blogu.Ciekawe i okraszone pięknymi zdjęciami.Nabiera się nieodpartej chęci odwiedzenia tych miejsc,które pani opisuje.

  2. Joanna

    Niestety,Smögen powitało mnie ulewą i oprócz zapchania brzucha owocami morza nie miałam okazji pozwiedzać.Ale na pewno jeszcze tam wrócę!

  3. Aleksandra

    Moje rejony:) Ja również kocham Smögen, to mój numer 1. Jeśli jeszcze będziesz wybierała sie w te rejony to bardzo polecam wyspę Tjörn 😉

  4. henlub

    No faktycznie przepięknie jest tam ….

  5. kolorowe domki to mnie najbardziej urzeka 🙂

  6. Piekne okolice jak z bajki 🙂

  7. Oj piękne tereny na tle pięknej kobiety

  8. Leon

    Szwecja bardzo piękny kraj, zawsze będę kochał ja jak Polskę cudne fotki Szwedzi lubią miód?

  9. Marta

    Hej Monika

    Piękne doprawdy te zdjęcia i cudowne widoki, strasznie Ci zazdroszczę, że masz Takiego Przewodnika na wyłączność 😊. W przyszłym roku też planuję zwiedzić w końcu południe Szwecji, bo jest cudne na Twoich zdjęciach i wogóle. Mam tylko jedno pytanie, czy we Fjälbacka jest nsprawdę tak dużo turystów, jak pisze Läckebrg, czy to tylko fikcja literacka? Jakby nie było to piękne miejsce😘
    Pozdrawiam Was i życzę Ci powodzenia w pracy

  10. Te malowidła są cudowne :))

  11. ewelajna

    Widziałaś Fjällbackę od strony wody, zazdroszczę! Z góry tez świetny widok 🙂 też super widok! Ja chcę do tego uroczego Smögen, bo ja już wiem, że wszystko, co poleciłaś jest warte zobaczenia 🙂
    Sił podróżniczko na rzeczywistość. Baterie naładowane, więc pójdzie :)!

    • To, że widziałam Fjällbackę od strony wody też zawdzięczam A., bo wysłał mnie stateczkiem na przeciwległą wyspę, a poza tym przywiózł do Fjällbaki po południu, bo wiedział, że wtedy będzie na nią padało słońce i będą piękne zdjęcia 🙂

Dziękuję za komentarz!

